همه چیز درباره آزمون DipIFR

دیپلم ACCA در گزارش مالی بین المللی (DipIFR) در درجه اول برای حسابداران حرفه ای است که در عمل و صنعت کار می کنند. بسیاری از متخصصان که مطابق با استانداردهای حسابداری ملی واجد شرایط هستند ، اکنون به دلیل استفاده روزافزون جهانی از استانداردهای IFRS ، به عنوان مثال توسط نهادهای ذکر شده در اتحادیه اروپا در امور مالی تلفیقی خود ، نیاز به آگاهی فنی از استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (استانداردهای IFRS) دارند. بیانیه.

DipIFR با ارائه درک در مورد زمینه های زیر ، شکاف دانش موجود در مورد استانداردهای IFRS را پر می کند:

منابع بین المللی
عناصر صورتهای مالی و روشهای حسابداری مرتبط
ارائه صورتهای مالی تلفیقی و الزامات افشای اضافی
تهیه گزارشهای خارجی برای واحدهای ترکیبی ، وابسته و ترتیبات مشترک.

DipIFR را می توان با شرایط زیر انجام داد:

دارندگان مدارک حسابداری شناخته شده
کسانی که دارای مدرک تحصیلی مرتبط به علاوه دو سال سابقه کار حسابداری هستند یا
کسانی که دارای مدرک ACCA در گزارش مالی بین المللی به علاوه دو سال سابقه کار یا
هرکسی با سه سال سابقه کار حسابداری

رویکرد اساسی که در این آزمون ارزیابی می شود:

تهیه فنی صورتهای مالی تلفیقی.

شناسایی و توضیح روشهای گزارشگری مالی مناسب برای طیف وسیعی از مسائل خاص حسابداری.

امتحان سه ساعت و پانزده دقیقه می باشد.

میزان دشواری بین گزارش های مالی ACCA Qualification Papers (FR) و گزارش تجاری استراتژیک (SBR) نهفته است. این امتحان شامل چهار سوال اجباری است که همگی 25 نمره دارند.

تغییر در شکل به دلیل تمایل گذشته برخی از داوطلبان برای تمرکز مطالعات خود تقریباً بر تهیه صورتهای مالی تلفیقی رخ داده است. در قالب قبلی موارد متعددی وجود داشت که در آن داوطلبان برای سوال یک پاسخهای کاملاً کاملی ارائه کردند و سپس به سوالات دو ، سه و چهار پاسخهای بسیار ناراضی ارائه کردند. چنین داوطلبانی اغلب بر اساس نمره خود در سوال یک به موفقیت می رسند. ممتحن معتقد است که داوطلبان موفق باید وسعت و عمق دانش و توانایی خود را در بکارگیری دانش خود از استانداردهای IFRS که مدرک مورد نیاز است به دست آورند و نشان دهند. امید است با تغییر در فرم ، اطمینان حاصل شود که نامزدهای موفق کسانی هستند که بتوانند در چهار سوال، دانش عمیق تر و وسیع تری از طیف وسیعی از استانداردهای IFRS را نشان داده و بیان کنند.

درسوال یک از داوطلبان خواسته می شود که صورت وضعیت تلفیقی یا صورت سود و زیان جامع را تهیه کنند و گهگاه ممکن است صورت تلفیقی تغییرات در حقوق صاحبان سهام را نیز شامل شوند. سوالات مربوط به تهیه صورت تلفیقی جریانات نقدی تنظیم نمی شود. هدف اصلی این سوال، ارزیابی مهارت های تلفیقی فنی است. با این حال ، ممکن است این سوالات از داوطلبان بخواهد که برای معاملاتی که به صورت نادرست یا ناقص در صورتهای مالی واحدهای گروه (معمولاً واحد اصلی) ثبت شده است ، تعدیل کنند. به منظور ایجاد این تنظیمات ، داوطلبان باید مقررات استانداردهای IFRS مربوطه را اعمال کنند. در سوال یک تأکید بیشتر بر کاربرد است تا توضیح.

در سوالات 2 ، 3 و 4 بیشتر بر شناسایی و توضیح مسائل گزارشگری مالی تأکید خواهد شد تا تهیه صورت های مالی. تمرین این سوالات از اوراق امتحان گذشته آمادگی بسیار خوبی برای امتحان است زیرا عموماً داوطلبان سوالات سبک روایی را نسبت به سبک عددی چالش برانگیزتر می دانند. این مقالات گذشته همچنان مرتبط هستند ، اما داوطلبان باید توجه داشته باشند که قالب جدید ممکن است ارائه دهد به عنوان مثال ، درخواست اضافی ، یا نیاز به توضیح استاندارد IFRS اضافی ، به طوری که این سوال به جای 20 نمره دارای 25 نمره محتوا باشد.

سوال 2 غالباً دو یا سه موضوع پیچیده منطقی را به نامزدها ارائه می دهد و از آنها می خواهد که یک پاسخ روایی تهیه کنند که گزارش مالی مناسب این مسائل را نشان دهد. این سوال معمولاً کمی بیشتر از سوالات 3 و 4 شامل محاسبات بیشتر می شود و الزامات معمولاً به صورت “توضیح و نشان دادن” ارائه می شود ، به این معنی که پاسخ باید نحوه گزارش گزارش مالی مورد نیاز را توصیف کند ، اما همچنین برای شناسایی ارقام واقعی نیز مفید است. یا افشا شود نمونه هایی از موضوعاتی که می توان در این سوال مورد بررسی قرار داد شامل موارد زیر است ، اما محدود به آنها نیست
طرحهای مزایای بازنشستگی یا طرحهای پرداخت مبتنی بر سهم ، محاسبه کاهش ارزش برای واحد تولیدکننده وجوه نقد ، محاسبه بهای تمام شده اقلام ساخته شده از داراییها و تجهیزات و حسابداری تعهدات برای جمع آوری دارایی ای مانند نیروگاه هسته ای.

سوال 3 معمولاً به یکی یا دو استاندارد IFRS خاص با جزئیات می پردازد. چنین سوالی مستلزم این است که داوطلبان ویژگیهای کلیدی استاندارد IFRS را توصیف کرده و آن را در دو یا چند موقعیتی که سوال توضیح می دهد اعمال کنند. در مقابل سوال 1 ، تعداد محدودی علامت برای تهیه فنی عصاره صورتهای مالی در دسترس خواهد بود و اکثر نمرات برای شناسایی و تعیین تعدیلات مناسب موجود است. با این حال انتظار می رود که نامزدها توضیح دهند که چگونه این تعدیلات بر اقلام خطی صورتهای مالی تأثیر می گذارد.

سوال 4 غالباً سناریو یا طیف وسیعی از سناریوها را برای داوطلبان ارائه می دهد که نحوه صحیح گزارشگری مالی پیچیده یا نامشخص است. غالباً این سوال داوطلب را در نقش “واقعی” قرار می دهد ، به عنوان مثال حسابدار ارشد به مدیر اجرایی یا حسابدار ارشد ناظر نظارت می کند. این سوال اغلب از نامزدها می خواهد که به مجموعه ای از سوالات که در سناریو توسط طرف مقابل مطرح شده است بپردازند. این سوال اغلب از نامزدها می خواهد که پاسخ یا گزارشی ارائه دهند که به گزارش مالی مناسب از موضوعات مطرح شده در سناریو می پردازد. مهارت اصلی در این سوال به جای محاسبه دقیق اعداد ، شناسایی و توصیف مسائل است.

میزان دانش زبان انگلیسی:
داوطلب می بایست در سطح متوسط زبان انگلیسی را درک کرده و توان نگارش مناسب داشته باشد. وجود میزان معقولی از اشتباه املائی ایرادی ندارد و موجب کسر نمره نمی شود.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


fa_IRPersian